Elke website heeft een doel. Bereikt u dit doel bij elke bezoeker?

Het bereiken van een doel noemen we conversie. Een conversie kan bv. de verkoop van een product zijn, of het aanmelden bij uw nieuwsbrief, of misschien gewoon het contactformulier invullen.

Problemen bij conversie optimalisatie

Ik heb wel bezoekers, maar geen succes

"Waarom hoor ik niets terug van mijn bezoekers?"

U heeft wel bezoekers maar alleen een kleine percentage neemt contact met u op, koopt een product of laat iets in uw gastenboek achter. Een website analyse kan helpen hier duidelijkheid over te verschaffen. Er zijn veel reden voor een lage conversie.

Laadsnelheid is de vijand van conversie optimalisatie

Trage sites niet optimaal voor conversie

Gefrustreerde bezoekers houden conversie laag

Misschien is uw website gewoon (te) draag? De bezoeker komt wel naar uw site maar raakt gefrustreerd en heeft na het openen van drie of vier pagina's genoeg moeten wachten en verlaat uw website (en dat kunnen gewoon honderste van een seconde zijn!).

Ja, help mij met conversie optimalisatie

Ingewikkeld bestelproces belangrijke reden voor lage conversie bij webshop

Misschien is uw bestelproces gewoon te ingewikkeld?

Een potentiele koper wil wel iets kopen, maar heeft geen zin om zich aan te melden of moet eerst een ingewikkeld formulier invullen.

Natuurlijk gaat niet elke bezoeker een product kopen. Een hoge conversie ligt tussen 3 en 5%. Het aantal bezoekers is dus ook van belang voor het aantal verkopen!

Ja, ik wil ook meer verkopen in mijn webshop

Website analyse en conversie optimalisatie

Website analyse ontdekt reden voor lage conversie

Zijn er wel voldoende mogelijkheden voor een conversie?

Misschien biedt u de bezoeker gewoon te weinig mogelijkheden voor een conversie? Heeft u wel overal een link naar het contactformulier? Of maakt u overal gebruik van "klik hier"? Als een bezoeker 10 keer "klik hier" leest moet hij of zij nog extra moeite doen om te kijken waarop eigenlijk geklikt kan worden.

Ja, help mij met mijn conversie optimalisatie

Naar boven